четвер, 5 січня 2017 р.

Перший урок

Тема: Перший раз – у перший клас!
 Мета. Познайомити першокласників із поняттями «школа», «клас», «вчитель», «урок», розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше уявлення про правила для учнів. Сприяти формуванню у дітей позитивної мотивації навчання, учнівської активності, дисциплінованості. Актуалізувати знання, отримані раніше (знання казок, уміння розгадувати загадки та виконувати арифметичні обчислення). Вчити робити узагальнення та висновки. Виховувати бажання навчатись, дружити, а також комунікативні якості.

 Обладнання:  М’яка іграшка , карта України, хмаринки

Хід уроку
I. Привітання.
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе —
День сьогодні особливий!
— Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
Учитель вивішує дату на хмаринках на дошці біля сонечка.
— Чим сьогоднішній день особливий?
— Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!
Сьогоднi ви стали учнями, розпочалося ваше шкiльне життя. Я вiтаю вас iз першим навчальним днем, iз першим шкiльним святом, iз першим уроком. Чотири роки ми будемо з вами нерозлучні у навчанні.
– Але щоб наш урок мiг продовжуватися далi, нам слiд познайомитися.
ІІ. Знайомство з учнями.
 Учитель називає себе, показуючи, як це треба зробити, передає м'яку iграшку учневi, який сидить за першою партою. Учень називає себе i передає iграшку сусiдовi по партi, i т. д.
— Ось ми з вами i познайомилися. Від сьогоднi у вас з’являться новi друзi, з якими ви дiлитимете свої радощi й сумнiви, перемоги й невдачi, будете вчитися разом робити гарнi справи. Отже, сьогоднi народжується ще одна шкiльна родина. Подивіть­ся один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?
Ми всі різні — маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас і багато спільного. Нас об'єднала наша школа, наш клас, ми разом буде­мо вчитися, співати, танцювати, веселитися, а іноді й сумувати, ходити до театру, на екскурсії.
Тепер ми одна родина, один колектив. Саме в цю хвилину народилася наша сім'я. Кажуть, коли наро­джується на світ дитина, Бог запалює на небі свічеч­ку-зірочку. А чи звернули ви увагу, що одні зірочки яскраві, а інші ледь видно? Коли людина зла, скупа, її зірочка ледь сяє, а коли добра, щедра, любить усе живе, тоді і зірочка — ясна і видно її далеко.
Учитель запалює свічку.
Дивіться, як гарно палає наша свічечка-зірочка. А щоб вона була яскравою протягом усього навчання, ми складемо «Правила життя в нашій родині».
  Щоб наша родина була доброю, потрібно — ... (не сваритись, не битись, чемно розмовляти тощо).
  Щоб вона була веселою, потрібно — ... (посмі­хатись, радіти за всіх...).
  Щоб вона була розумною — ... (гарно вчитись, багато читати...).
Щоб вона була щедрою — ... (ділитись, допо­магати...).
Підсумок.
Отже, «загадаємо» жити в мирі й злагоді, біль­ше посміхатись, ніж плакати, гарно вчитися. А щоб ці бажання здійснилися і ми ніколи не порушували правила нашого життя, задуємо свічечку.
Вчитель.
— Як ви гадаєте, а для чого потрiбна школа? (Вiдповiдi учнiв.)
 — Так, правильно. Iнодi люди думають, що школа — це лише примiщення, в якому знаходяться дiти. Але це не так. Школа — це велика країна Знань. Вона подарує вам багато нових знань, розкриє багато секретів. Ви пройдете багатьма стежками цієї країни, i я думаю, вам це сподобається. А зараз ви будете доводити , що ви справжні школярі і маєте право носити це звання. Відгадайте загадки.
- Букви всі від «А» до «Я»  на сторінках… ( букваря)
- В сумці зошити , буквар. Хто до школи йде ? ( школяр)
- Хто скликає на урок? ( дзвінок)
- Для письма , сказати прошу, що потрібно взяти ? ( зошит)
-Довгі палички , кругленькі,
 Сині, жовті, червоненькі,
На папері походили,
Кольори свої лишили.
Звуться палички оці
Кольорові … (олівці).
-   Ручки, олівці, щоб знали
Ми кладемо у … (пенали).
- Молодці, діти!
-  Ви стали першокласниками, справжніми учнями. Що ви знаєте про шкільне життя? (Даю дітям можливість поділитися всією інформацією, яку вони мають.)
- У школі бувають уроки і перерви; на уроках діти вчаться, читають, рахують, пишуть, на перерва — граються, розмовляють, готуються до уроку; на уроці відповідають на питання вчителя; учні приходять до школи з портфелем; у портфелі лежить все, що потрібно для навчання, а ще там можуть лежати сніданок, змінне взуття та інші необхідні речі.
Дид. гра «Я- не я»
А тепер давайте грати - треба вам відповідати .
Рано-вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Не хотів хто одягаться?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався? Хто?
А ще досі не вмивався хто ?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
III. Бесіда про Україну    
- Шановні діти! Мені доручили навчити вас черпати знання, застосовувати їх на практиці та виховувати гідними громадянами неньки  УКРАЇНИ.
- Який настрій у вас з’явився, коли ви промовляли найкращі слова: життєрадісний, веселий, піднесений … ?
- А який настрій у вас переважатиме, коли я промовлю слова: війна, розруха, голод, ненависть, сльози … ?
- Щоб ці слова не робили нам сумне життя – покличемо на допомогу слова: захисник, військовий, солдат, гвардієць, відважний, герой, миротворець, воїн світла… На жаль так сталося в Україні, що ми повинні захищати нашу єдність держави Україна, її територію та кордони (показую на карті), її незалежність. Кожен, хто живе в Україні, повинен пам’ятати, що він громадянин цієї держави і від кожного залежить, яке життя ми в ній побудуємо. Ми повинні вчитися любити свою землю, свій народ, культуру, як її любили ті, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та у військових діях, названих АТО. Прошу встати і вшанувати загиблих героїв хвилиною мовчання та виконати Гімн України.
ЗАВЖДИ БУДЕМО ПАМ`ЯТАТИ БОРЦІВ ЗА ЄДНІСТЬ ТА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ!
Будемо поважати тих, хто бореться за мирне життя, за те , щоб над нашими головами світило яскраве сонечко, наші поля , луки вкривалися квіточками , а не ямами від вибухів. Давайте і ми з вами засадимо поле квітами. ( на парті квіти синього та жовтого кольору, діти друкують свої імена і прикріплюють на дошці)
ІV. Підсумок уроку



Немає коментарів:

Дописати коментар