четвер, 5 січня 2017 р.

Математика, 1 клас

М       МАТЕМАТИКА
Урок №                                                                     Дата___________
Тема.Закріплення вивчених табличних випадків додавання і віднімання. Розв'язування задач. Розпізнавання геометричних фігур .
Мета:закріпити таблиці додавання і віднімання чисел 1-2, вправляти у розв'язуванні задач, порівнюванні вираззів і числа, формувати предметну, комунікативну, соціальну, здоров'язберігаючу компетентності. Виховувати повагу до друзів наших менших, культуру математичного мовлення.
Обладнання. Малюнки птахів, картки – сніжинки, конверти з геометричними фігурами.
Тип уроку. Закріплення знань і вмінь
Хід уроку
І. Організація класу на навчальну діяльність
Холодно зараз, в лісах і лугах.
Холодно зайчикам, лискам, птахам.
Затишно, тепло в класі у нас.
Друзі мої, я вітаю всіх вас
- Яка пора року настала?
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
  Зима – надзвичайна пора року. Скільки радощів, веселих свят, цікавих зустрічей приносить вона. Ось і сьогодні на нас чекають нові друзі, надзвичайні пригоди. І разом з ними ми повторимо таблиці додавання і віднімання, попрацюємо над задачами.  Ну що ж починаймо!
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Усний рахунок
На вулиці дуже холодно. А так хочеться зігрітися у теплих промінчиках сонця.
Але подивіться, діти, що це таке? З усіх сторін на наше Сонечко насуваються хмаринки. Вони хочуть закрити  Сонечко, щоб воно не світило нам. (Малюнок сонечка, хмаринок зі завданнями на дошці.)Придивіться уважно: на хмаринках щось написано, напевно завдання. Якщо  зможемо виконати  завдання кожної хмаринки, ми
визволимо Сонечко. Чи  засяє воно в нашім класі - залежить від вас, від вашої праці на уроці.
Гра «Запитую – швидко відповідай».
-     Які числа більші ніж 7?
-     Яких сусідів має число 5?
-    Яке число йде за числом 3?
-    Яке число стоїть перед числом 8?
-                Яке число більше ніж 2 на 2?
-                9 збільшіть на 1;
-               10 зменшіть на 5.
-               Перший доданок 3, другий - такий самий. Обчисліть суму.
-               Знайдіть різницю чисел 7 і 2.
-               Молодці! Ви із завданням впоралися і Сонечко засяяло. І відразу ж настрій покращав . Хочеться погратися. Скажіть, у яку гру діти люблять грати взимку, коли випадає багато снігу.
Гра «Сніжки»
Повторення таблиць додавання і віднімання чисел 1,2.
Кругові приклади.
-Погода взимку непередбачувана: то сонечко світить, морозець пощипує щічки, то хмара насуне і посипляться з неба сніжинки. Вітерець підхопить їх, а вони закружляють у хороводі. Давайте допоможемо сніжинками стати в хоровод.
Учні розв'язують «колові приклади» і на дошці учні розташовують у вигляді кола:
7+1                  4+3           3+1                                                            
  9-6                2+7             6-4
   5+1              10-5            8+2

2. Каліграфічна хвилинка
Сніжинки засипали всі доріжки. А нам потрібно рухатися далі . Давайте розчистимо стежку, красиво каліграфічно напишемо цифру…
У садок до годівниці
Прилетіли 4 синиці.
Потім ще 2 птиці.
Скільки птиць на годівниці? ( 6 )
3. Порівняння виразів
А ось засніжене деревце, а на ньому пташки . Придивіться, що за пташки завітали до деревця. ( горобець, снігур, синичка, ластівка, голуб, ворона)
 - Яка пташка зайва? Чому?
 - Чому пташки відлітають у вирій?
 - А як живеться зимуючим пташкам?
 -  Взимку пташкам голодно і холодно. Але вони не бояться морозу, тому що тіло пташок вкрите теплим пір’ячком, а під ними росте густий пух.
 Відшукати їжу під снігом дуже важко. А щоб не замерзнути пташкам потрібна енергія . Ми з вами знаємо що енергія – це їжа.
 Де пташка може знайти корм? Який?
Давайте допоможемо пташкам. Правильно виконавши завдання, ви покладете до годівниці насіннячко.
3+2    5                          4+2    5
8-1     6                           9-3     7
10-2   7                           5+5    10
4. Робота над задачами.
Хоч як би не було холодно, а діти завжди з великим задоволення гуляють на подвір'ї і полюбляють зимові розваги.
-   Які зимові розваги ви знаєте?
·  На ковзанці було 3 дівчинки та 2 хлопчика  . Скільки дітей всього  було на ковзанці? (3+2=5)
·             З гірки з’їжджало 5 дівчаток, а хлопчиків  на 2 менше. Скільки хлопчиків з’їжджало з гірки?
5. Робота з геометричними фігурами. Робота в парах . ( на парті конверти з геометричними фігурами.)
-   Чим ще люблять займатися діти взимку, коли на вулиці багато снігу?
-   Розгляньте, будь ласка, геометричні фігури, які є у вас у конверті. Подумайте, які з них можна використати , щоб зліпи ти снігову бабу? Зліпіть її .
-   Які фігури використали?
ІV. Підсумок уроку
-   Наша прогулянка зимовим містом закінчилася. Чи сподобалася вона вам?
-   Що найбільше сподобалося?
- Які завдання ми виконували сьогодні на уроці?
- Що корисного взяли із сьогоднішнього уроку?
-   Ви молодці – впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно.
                        Збіг урок наш, як коротка мить.
                        Дуже швидко час біжить.
                        Та попереду в нас багато кроків,
                        Багато веселих, цікавих уроків …

Немає коментарів:

Дописати коментар